תוספות
cover image

חדו"א 1
יד ביד

היכרות

מטרת האתר

מרצה בטכניון אמר פעם בהרצאתו הראשונה לסמסטר: “הציונים כבר ידועים.” אם תסתכלו על היסטוגרמות הציונים בעבר תבינו שהוא לא ממש שיקר. קשה לראות הבדל גדול במדדים הסטטיסטים – אותו פעמון גאוס ישן וטוב. השאלה המעניינת היא: איפה אתם תהיו על הפעמון?

היסטוגרמת הציונים במבחן שלכם (כנראה). איפה תהיו?
היסטוגרמת הציונים במבחן שלכם (כנראה). איפה תהיו?

מטרת האתר היא לקחת אותך גבוה מעל הממוצע. את הממוצע של הקורס האתר לא ישנה, אבל את הציון שלך? זאת המטרה.

מי אני ומה אני רוצה

אני אמיר, מהנדס חשמל בוגר הטכניון, ואני עשיתי את הקורס “חשבון אינפיניטסימלי 1מ’” בסמסטר הראשון שלי. מה זה הקורס הזה? קורס על חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי של פונקציות במשתנה אחד (וגם קצת סדרות). בעבר הסטודנטים להנדסת חשמל בטכניון למדו קורס דומה שנקרא “חדו”א 1ת’”, ולמעשה נכון לימים אלה קורס זה מחליף את “אינפי 1מ’”. אבל בתכל’ס, האתר הזה רלוונטי לכל מי שלוקח קורס כלשהו בחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי של פונקציות במשתנה אחד, ובמיוחד אם ניתן דגש רב על כתיבת והבנת הוכחות בקורס.

מהסמסטר השני שלי נתתי שיעורי עזר במקצוע לקבוצות סטודנטים (מכונים גם פק”לים) מטעם אגודת הסטודנטים בטכניון. במשך אותן שלוש וחצי שנים עזרתי לעשרות סטודנטים לעבור את הקורס ולשפר את היכולות המתמטיות שלהם באופן כללי. במהלך השיעורים פתרנו המון תרגילים, אך זמן רב רב מהשיעורים הוקדש להעמקה בנושאים מאתגרים בקורס. התוכן כולו באתר מבוסס על אותם שיעורי עזר ושאלות שנשאלתי על ידי הסטודנטים שלימדתי.

גם אני עשיתי את הקורס, וגם אני קיבלתי ציון כמידת הנעליים שלי בבוחן האמצע. אך דווקא הכישלון הזוהר הזה הוא אחד מהאירועים שהביאו אותי ליצור את האתר. באותו השבוע שקיבלנו את הציונים לבוחן האמצע, הבנתי שעלי לשנות את הדרך שבה למדתי. בין הסטודנטים בקורס רצה האמרה:”זה לא קורס שמצליחים בו, זה קורס שעוברים אותו”. וזה הטריף אותי! אני בנאדם ריאלי (כאילו דא אחרת מה יש לי לחפש בטכניון?) ואני לא מבין איך יכול להיות שסטודנט אחד מקבל 60, ואחר מקבל 90. אז שיניתי את היחס והזמן שאני מקדיש לשיעורי הבית, להרצאות ולתרגולים, והציון הסופי של בקורס היה גדול בהרבה מהציון של בוחן האמצע, בהרבה. על מה בדיוק שיניתי בשיטת הלמידה שלי, אספר לך כמובן באתר.

מי אתם ומה אתם רוצים (במילים אחרות למי האתר מומלץ)

בפשטות: לכל מי שלוקח קורס על חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי עם משתנה אחד. יכול להיות שלקורס קוראים: חשבון אינפיניטסימלי, או חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי. יכול להיות שיצרפו לו את האות א’ או את המספר 1, או עוד איזה אות אקראית כמו ת’ או מ’, כמו שאוהבים לעשות בטכניון1. במיוחד האתר יהיה שימושי אם כחלק מהקורס נדרשת הבנה של הוכחות וכתיבת הוכחות, אבל לא רק. באתר תוכלו למצוא תוכן על איך ללמוד בצורה אפקטיבית, ואיך לנהל את הזמן. או איך פשוט להנות מלימודי מתמטיקה. מיד אפרט לכם מה בדיוק תוכלו למצוא באתר.

המשיכו לחלק הבא


  1. אם מישהו יודע מה מקור ה-”ממ” בקורס “פיזיקה2ממ”, אני אשמח שתעדכנו אותי. 

החכמתם? נהנתם? מוזמנים להזמין לי כוס קפה :)